Untitled Document
 
 
  sidebar.htm
 
  Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων

Η Πίστα

Κατασκευάστηκε για λογαριασμό της "Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων Ε.Π.Ε." και λειτουργεί από το 1996, ενώ από τον Οκτώβρη του 2008 παραμένει κλειστή προς το κοινό. Το αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων είναι το μοναδικό αυτοκινητοδρόμιο στην Αττική το οποίο μπορούσενα φιλοξενήσει αγώνες αυτοκινήτου (όχι παιδειές) και μαζί με το Αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών αποτελούν τις 2 εναλλακτικές λύσεις αυτοκινιτιστικής και εν μέρη μοτοσυκλετιστικής εξάσκησης, άθλησης, προπόνησης και ψυχαγωγίας στην Ελλάδα, τουλάχιστον εν έτη 2008 και τουλάχοστιν όσον αφορά για χρήση αυτοκινήτου. Βρίσκεται στην περιοχή Πάχη του Δήμου Μεγάρων, στο 42χλμ. της Ε.Ο Αθηνών-Κορίνθου....

Η έκταση στην οποία είναι φτιαγμένο το αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων είναι 175 στρέμματα. Το συνολικό μήκος της πίστας είναι 2100 μέτρα. Το μέσο πλάτος της πίστας είναι 11μέτρα ενώ στην γραμμή εκκίνησης το πλάτος είναι 12 μέτρα. Η μεγαλύτερη ευθεία της πίστας έχει μήκος περίπου 550 μέτρα σύμφωνα με επίσημο σχεδιάγραμμα. Η πίστα έχει 10 στροφές (10 αριθμημένα "Κ") εκ των οποίων 6 είναι δεξιές και 4 αριστερές. Η πραγματική εικόνα της πίστας όμως διαφέρει από αυτή του θεωρητικού αριθμού στροφών και τελικά μιλάμε για μια πίστα με λιγότερα Κ ουσιαστικά, αλλά αυτό θα το δούμε πιο κάτω. Στο αυτοκινητοδρόμιο μπορούν να χρησιμοποιηθούν συνολικά 6 εναλλακτικές διαδρομές.

Στην εξωτερική μεριά της πίστας, στο "ύψος" της Κ9, βρίσκονται τα Pits όπου έχουν προβλευθεί περίπου 50 θέσεις εκ των οποίων μερικές είναι στεγασμένες. Στην Κ1-Κ2 βρίσκεται λυόμενη στεγασμένη κερκίδα για τους θεατές, απ'όπου έχουν άμεση επαφή με την γραμμή εκκίνησης και τις Κι-Κ2, και καλή ορατότητα στις περισσότερες στροφές τις πίστας. Στο αυτοκινητοδρόμιο δεν υπάρχει φωτισμός για βραδυνή χρήση και όποια μελέτη έγινε μέχρι τώρα απορρίφθηκε από την διοίκηση. Τέλος, έξω ακριβώς από το αυτοκινητοδρόμιο αλλά μέσα στις συνολικές εγκαταστάσεις περιλαμβάνεται και ένα Parking θεατών.


Στις εγκαταστάσεις & παροχές τις πίστας συμπεριλαμβάνονται:

• Στεγασμένες θέσεις στα pits (σιδηροκατασκευή με υφασμάτινη προστασία) - Παροχή αέρα
• 2 στεγασμένες και κλιματιζόμενες αίθουσες συνολικής έκτασης 300 τ.μ.
• Κυλικείο
• Παροχή τηλεφώνου, fax και internet
• Παροχή ρεύματος, Παροχή ύδατος
• WC

Με την ολοκλήρωση των νέων εγκαταστάσεων της πίστας οι παροχές θα αυξηθούν. Νέοι χώροι υποδοχής, χώροι lounge cafe και εξωτερικά μπαλκόνια με θέα προς την πίστα αυτοκινήτου και την πίστα καρτ και νέες τουαλέτες θα διατεθούν στο κοινό


Πως θα πάτε

Από την Αθήνα το αυτοκινητοδρόμιο απέχει 42χλμ. Από την Αττική για να φτάσουμε στο Αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων θα πρέπει να κινηθούμε στην Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου. Ο πιο εύκολος τρόπος είναι μέσω της Αττικής οδού και με κατεύθυνση προς την Ελευσίνα να καταλήξουμε στην Εθνική οδό ...

Από Θεσ/νίκη προς τα Μέγαρα και αφού κινούμαστε στην Εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας περνάμε το ύψος της Κηφησιάς και κατόπιν στρίβουμε δεξιά προς την Αττική οδό (υπάρχουν αρκετές πινακίδες που υποδεικνύουν τον κόμβο). Στην συνέχεια κινούμαστε όπως παραπάνω, δηλαδή με κατεύθυνση την Ελευσίνα και τελικά βγαίνουμε στην Εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου. Προσπερνώντας τις ταμπέλες για Ν.Πέραμο και με κατεύθυνση την Κόρινθο, συναντάμε τις πρώτες πινακίδες με δεξί βέλος, προς Μέγαρα. Τις προσπερνάμε και συνεχίζουμε μέχρι να συναντήσουμε 2 πινακίδα η οποία αναγράφει "Μέγαρα-Πάχη" όπου και έχει δεξί βέλος το οποίο μας κατευθύνει δεξιά. Ακολουθώντας την πινακίδα (πινακίδες "ΠΑΧΗ" και "Circuit") βρισκόμαστε πάνω στην γέφυρα της Πάχης όπου και κάνουμε αριστερά με κατεύθυνση προς Πάχη. Σε 300 περίπου μέτρα, στα αριστερά μας είναι η είσοδος του αυτοκινητοδρομίου των Μεγάρων.
Κόστος διοδίων Αττικής οδού: 2,7€

Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι λίγα km πριν την έξοδο από την Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου προς Πάχη, υπάρχει κτιριακό συγκρότημα το οποίο περιλαμβάνει βενζινάδικο AVIN καθώς και κατάστημα αλυσίδας fast food. Σε περίπτωση που χρειαστείτε βενζίνη όσο βρίσκεστε στην πίστα, πρέπει να κατευθυνθείτε προς την έξοδό της και να στρίψετε δεξιά στον δρόμο που θα συναντήσετε (ακολουθώντας δηλαδή τον δρόμο από τον οποίο ήρθατε). Συνεχίζετε ευθεία διασχίζοντας την γέφυρα και περνώντας πάνω από την Ε.Ο. και σε 350 μέτρα περίπου υπάρχει βενζινάδικο. Βενζινάδικο (Ε.Π.) θα συναντήσετε και πιο κάτω, αν κινηθείτε προς την πόλη των Μεγάρων, σε μία απόσταση 3 λεπτών από την έξοδο της πίστας


Ωράριο & Κόστος

Οι ώρες λειτουργίας της πίστας κατά τα events είναι από τις 9:00 το πρωί μέχρι τη δύση του ηλίου

H πίστα δεν είναι διαθέσιμη για χρήση από ιδιώτες (opendays) αλλά μόνο για ημερήσια επενοικίαση (προς διοργάνωση εκδηλώσεων). Για το κόστος της ενοικίασης επικοινωνήστε με την πίστα


Προτεινόμενος τρόπος Οδήγησης

Σκοπός αυτής της πρότασης δεν είναι η ανάλυση της τέλειας γραμμής στο κυνήγι το βέλτιστου χρόνου, αλλά είναι να αποτελέσει μια αρχή για ανθρώπους που δεν έχουν ξαναμπεί στην πίστα ώστε να τους βοηθήσει να βρίσκονται πιο "εντός θέματος" και να τους γλιτώσει από αρκετούς άσκοπους γύρους και τη σημαντική φθορά που θα προκαλούσαν ...

Κ1-Κ2: Περνώντας από τους σηματοδότες εκκίνησης, φρενάρετε αρκετά δυνατά κατεβάζοντας συνήθως σε 2η, κρατιέστε δεξιά και καθυστερείτε λίγο να κάνετε το turn-in. Η στροφή στο σχεδιάγραμμα της πίστας φαίνεται με 2 κορυφές (Κ1-Κ2) πράγμα που δεν ανταποκρίνεται πλήρως στην αλήθεια αλλά ούτε είναι και τελείως λανθασμένο. Το λίγο καθυστερημένο αρχικό στρίψιμο που αναφέραμε πιο πάνω θα σας βοηθήσει να έχετε καλύτερη έξοδο. Προσπαθείστε να αποφύγετε το πάτημα του εσωτερικύ kerb μιας και αυτό εναι αρκετά ψηλό. Αφού περάσετε το apex, μειώστε την γωνία του τιμονιού σας και κινηθείτε ομαλά προς το εξωτερικό kerb.
Είναι μία απο τις κλειστές στροφές τις πίστας, στην οποία τα υπερβολικά χιλιόμετρα στην είσοδο εύκολα μετατρέπονται σε αρκετό χάσιμο χρόνου αλλά και φθορά των ελαστικών.

Κ3-Κ4: Έχοντας αρκετή απόσταση από την έξοδο της Κ2 μέχρι την Κ3, τα δυνατότερα αυτοκίνητα θα χρειαστεί να φρενάρουν ίσως δυνατά και στιγμιαία πριν στρίψουν την πρώτη ανοιχτή αριστερή της πίστας. Η συνηθέστερη σχέση στο κιβώτιο είναι η 3η. Μιας και η έξοδος της Κ3 σημαίνει δυνατά φρένα για την δεξιά Κ4, το πως θα στρίψουμε την Κ3 εξαρτάται άμεσα από την Κ4. Χρησιμοποιώντας το χαμηλό kerb της Κ3, και εκμεταλευόμενοι την ομαλή του "έκβαση" μπορούμε να το πατήσουμε μέχρι τέλους ώστε στην έξοδο της Κ3 να μπορέσουμε να φρενάρουμε με τους τροχούς να βρίσκονται σε ευθεία θέση νωρίτερα.

Για την Κ4 υπάρχουν δύο κύριες προσεγγίσεις.
α. "Καθόμαστε" στην μέση και προς την εξωτερική μεριά του οδοστρώματος (λίγο αριστερότερα από το κέντρο). Ακόμη αριστερότερα, συνήθως δεν μας επιτρέπει να βρεθούμε η γραμμή που έχουμε επιλέξει στην γρήγορη Κ3, αλλά και επίσης η "βρώμικη" σε αυτό το σημείο πίστα. Επιλέγουμε 2η σχέση με "διστακτικό" γκάζι στην είσοδο, και προοδευτική (και προσεκτική ειδικά για προσθιοκίνητα που δεν έχουν μπλοκέ διαφορικό) αύξηση μέχρι την έξοδο εκμεταλευόμαστε ολόκληρο το πλάτος της πίστας η οποία συχνά "τελειώνει" πιο γρήγορα απ'οτι περιμέναμε.

β. Από την έξοδό μας στην Κ3 επιλέγουμε να βρεθούμε κατευθείαν σχεδόν μέσα στο Apex της Κ4. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να πετύχουμε φρενάρισμα με ίσιους τους τροχούς, πολύ χρήσιμο αν η ταχύτητα εξόδου μας από την προηγούμενη Κ3 είναι αρκετά υψηλή, έχοντας μεταφέρει ταυτόχρονα υψηλή ταχύτητα μέχρι το apex της στροφής. Το μειονέκτημα είναι ίσως η χαμηλότερη ταχύτητα εξόδου, μειονέκτημα όμως που μπορεί να εξαλειφθεί αν επανέλθουμε στο γκάζι στην σωστή στιγμή.

Στην συνέχεια στην μικρή ευθεία που ακολουθεί επιταχύνουμε για την δεξιά Κ5, την γνωστή στους αγωνιζόμενους και τους συχνούς επισκέπτες της πίστας σαν "Φυστικιές" (λόγω των αντίστοιχων δέντρων που υπάρχουν σε εκείνο το σημείο).

Κ5: Αναλόγως με την κλιμάκωση του σασμάν σας, θα κατεβάσετε σε 2η (αν έχετε προλάβει να βάλετε 3η στην μικρή ευθεία ανάμεσα στην Κ4 και Κ5) ή θα στρίψετε στις "Φυστικιές" (δεξιά) με 3η. Μην κλειστείτε πολύ νωρίς μιας και με τυχόν λάθος υπολογισμό είναι επίφοβο να πατήσετε (για την ακρίβεια.. "καβαλήσετε") το άτσαλο δεξί εσωτερικό kerb με μεγάλο κίνδυνο ανατροπής, ειδικά αν δεν έχετε αρκετή εμπειρία. Από την άλλη το καθυστερημένο turn-in θα σας στερήσει την δυνατότητα να εκμεταλευτείτε όλο το πλάτος της πίστας, και το εξωτερικό kerb θα έρθει πολύ σύντομα αν η ταχύτητά σας είναι σχετικά υψηλή. Στην έξοδο της Κ5, μπορούμε να εκμεταλευτούμε το (εξωτερικό kerb) μειώνοντας λίγο την γωνία του τιμονιού μας. Μία καλή ταχύτητα εξόδου όταν ισιώνουμε τους τροχούς μας και βγαίνουμε από το kerb είναι στα 110km για ένα αυτοκίνητο που έχει στοιχειώδη προετοιμασία για την πίστα (π.χ semi-slicks). Ενδεικτική ταχύτητα φυσικά αφού εξαρτάται άμεσα από το αυτοκίνητο και όπως είπαμε από την καταλληλότητά του ή την προετοιμασία του για trackdays. Μία καλή έξοδος από την Κ5, σημαίνει πλήρη εκμετάλευση της ευθείας της πίστας, που εκτείνεται μπροστά μας για περισσότερα από 500μ.

Κ6-Κ7: Διανύοντας την ευθεία της πίστας, και κατευθυνόμενοι για την δεξιά Κ6, ένα σημαντικό κομμάτι είναι τα φρένα. Ένα αρχικό και συνήθως ασφαλές σημάδι είναι η ταμπέλα των 100μ. Το σημείο και η ένταση φρεναρίσματος, όπως είναι φυσικό εξαρτάται και από τις δυνατότες των φρένων σας αλλά και από το στήσιμο και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου σας. Εδώ, μιας και τις πρώτες φορές οδήγησης στην πίστα έχουμε σαν σημάδι την ταμπέλα των 100 όπως είπαμε, υπάρχει κίνδυνος να παρασυρθούμε και να μην προσαρμόσουμε αργότερα το φρενάρισμά μας κατάλληλα. Αφού αποκτήσουμε κάποια εμπειρία, χρησιμοποιώντας και πάλι κάποιο σημάδι που μας βοηθάει, αναπροσπαρμόζουμε το φρενάρισμά μας σύμφωνα με την είσοδο της στροφής και όχι με την ταμπέλα των 100μ. Φρενάροντας λοιπόν δυνατά και κατεβάζοντας σε 2η, φροντίζουμε να μην κλειστούμε νωρίς και αποφεύγουμε να πατήσουμε το kerb το οποίο δεν είναι μεν πολύ επικύνδυνο αλλά ανάλογα με το set-up της ανάρτησής μας μπορεί να αποσταθεροποιήσει το αυτοκίνητο δυσκολεύοντάς το να επιταχύνει προς την έξοδο. Αποφεύγουμε λοιπόν να κλειστούμε νωρίς, και στην έξοδο της Κ6 ανοιγόμαστε στο απέναντι kerb ώστε να επιταχύνουμε σταδιακά. Μία κακή -από άποψης γραμμής- είσοδος στην Κ6 θα μας αναγκάσει να σηκώσουμε αρκετά ή εντελώς το πόδι απο το γκάζι ώστε να διορθώσουμε την πρόωρη πορεία προς το εξωτερικό kerb στην έξοδο της στροφής. Στην συνέχεια κλεινόμαστε και πάλι στην δεξιά μεριά της πίστας ώστε να κερδίσουμε μέτρα, περνώντας κοντά στο kerb της ανεπαίσθητης καμπής Κ7.

Κ8-Κ9: Ο συνδιασμός στροφών Κ8-Κ9 είναι παρόμοιος με αυτόν των Κ3-Κ4, με τη διαφορά ότι στην έξοδο της Κ8 έχουμε περιθώριο να επιταχύνουμε πριν πέσουμε στα φρένα γα την Κ9. Η Κ8 είναι ίσως η γρηγορότερη -υπολογίσιμη- στροφή της πίστας. Συνηθέστερη σχέση στο κιβώτιο η 3η ή η 4η για κοντύτερα σασμάν. Από την προηγούμενη ευθεία θα χρειαστεί να φρενάρουμε αναλόγως πάντα με την δύναμη του αυτοκινήτου μας. Κρατιόμαστε αριστερά στο δρόμο και στρίβουμε στην Κ8 περνώντας πολύ κοντά στο kerb. Είναι μια στροφή η οποία απαιτεί ανάλογη αντιμετώπιση του χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο ουσιαστικά δεν στρίβει για πολλή ώρα, αλλά χρειάζεται καλό turn-in και καλή αντίδραση του μπροστινού μέρους στα πολλά xιλιόμετρα. "Πουλάμε" την έξοδο της Κ8 για το καλύτερο δυνατό στρίψιμο της Κ9, της πιο "συγκρατημένης" στροφής της πίστας. Ο κίνδυνος να ενθουσιαστούμε και να ξεγελαστούμε από το αυξημένο πλάτος της πίστας σε αυτό το σημείο και κυρίως αφού περάσουμε την μεγάλη κορυφή της στροφής είναι ορατός. Πολύ μετριασμένοι με το γκάζι, κρατιόμαστε αρκετά κλειστά στην στροφή και επιτχαχύνουμε μέχρι το apex όπου η γωνία της στροφής μειώνεται πολύ. Υπερβολική ταχύτητα εισόδου στην Κ9 μπορεί εύκολα να σημαίνει έξοδο στην "αμμοπαγίδα" και στην καλύτερη άσκοπο άνοιγμα της γραμμής μας στην εξωτερική μεριά της στροφής και εξαναγκασμό να σηκώσουμε αρκετά εως τελείως το πόδι από το γκάζι. Φυσικά σε όλα τα παραπάνω αρνητικά αποτελέσματα προσθέτουμε και την άσκοπη φθορά των ελαστικών


ο Καιρός στα Μέγαρα

ο καιρός από το accuweather.com ...



Διαμονή - Φαγητό

Εάν σκοπεύετε σε διαμονή, υπάρχουν 2 λύσεις εκ των οποίων η πρώτη είναι κάποιο από τα ξενοδοχεία των Μεγάρων και η δεύτερη η επιστροφή στην Αθήνα μιας και η απόσταση το επιτρέπει (χρονικά, από την στιγμή που βρεθείτε στην Αττική οδό, ο μέσος όρος που θα χρειαστείτε για να φτάσετε στα Μέγαρα είναι γύρω στα 35 λεπτά) ...

Για φαγητό μπορείτε να κινηθείτε προς την περιοχή της Πάχης, όπου υπάρχουν ψαροταβέρνες και ψησταριές. Βγαίνοντας από την πίστα και φτάνοντας στον δρόμο από τον οποίο ήρθατε, στρίβετε αριστερά (αντίθετη κατεύθυνση από αυτή που ήρθατε) και σε 2,5 χλμ. περίπου φτάνετε στην Πάχη.

Αξιοθέατα hot spots & πληροφορίες: http://www.megara.gr (οδηγός του Δήμου Μεγάρων)


credits | sitemap
© tds 2005-20014